om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

du "om..." seven is the magic number så är typ...livet

Publicerad 2012-08-23 17:32:00 i listor av allt.

DU.
Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person? Denna sommar har jag insett saker. Det kanske låter klychigt men man lever bara en gång så njut och finn någonting vackert i allt allt. Att det finns vissa saker som är så där sorgliga men man är ändå inte ledsen. Mina vänner betyder så mycket och de är så fina innuti och utanpå.

Vad har varit ditt livs största äventyr? Kan vara glad och säga att många äventyr väntar. Kanske ett börjar imorgon?

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv? Att jag ibland säger saker utan att tänka. Jag kan vara lite uppe i mig själv när jag är trött ledsen eller arg och inte anstränga mig och vara glad för alla andra. 

Av vilka anledningar gråter du oftast? Bråk stress och till vackra sorgliga filmer.

Vad skrattar du åt? Internaskämt är det bästa. Jag skrattar för det mesta när jag är med mina vänner.

Tror du på något? Jag vet bara att jag ingenting vet.

I vilka situationer är du riktigt rädd? Jag är rädd för att misslyckas med saker. Att bli lämnad för någonting jag gjort. Att vara rädd. Jag hatar att vara rädd. Jag vill vara orädd för allt. Men då skulle jag vara en zombie eller robot, och det vill jag inte vara.


”Om...”
Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då? Croissant. Flädersaft. Te. Rostade mackor med ost. Våfflor med hallonsylt

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då? Kunna alla språk i hela världen.

Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Pilgrimsmusslor. Grön. Kjol

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då? Religon och berätta hur den har präglat vårat samhälle på både gott och ont.

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum? Paris paris paris. Eiffeltornet alla små snirkliga hus caféer montmartre, ni vet.. Paris

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge?
en svag svag doft av liljekonvalj, en fantastisk garderob, ett bibbliotek med alla mina favoritböcker och alla böcker jag vill läsa och så mina vänner

Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då? Audrey Hepburn eller Jane Austen. Jag kan inte välja. Eller Emanuel Kant. Men ingen av dem är här längre. Eller Gerard Depardieu. Eller min bortgångna morfar. Eller kanske jag själv om tio år. Eller nej förresten stryk det sista.

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera. Då min mormor var ung. På 60s och 70s. För kläderna. Frisyrerna. Och så vill jag så där väldigt mycket träffa mormor när hon var ung.


SEVEN IS THE MAGIC NUMBER
Komponera en sallad med sju ingredienser:
solmogna tomater, mozzarella, basilika och olivolja det räcker.

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag: Vänner, ljusa nätter, sommarsol, hav med brygga, musik och kanske dans.

Vilka är dina sju favoritplagg? Min ljust lila sjalett. Svarta kjolen och den gröna med slits. Min klänning med blommor och fin naken rygg. Mina små pastell strumpor som har spetsig kant (räknar som en). Mina nya byxor som är härligt röd rosa och blomm-mönster. Mitt lilla blommiga linne.

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i? Beyond retro (för där finns allt!)

Om jag säger sju, vad tänker du på då? Jag tänker på de sju små dvärgarna. Eller att sju låter ganska fint och lustigt. Eller att fransmän inte kan säga sju.

Vad gör du helst dagar då du är sju-k? Läser, tittar igenom niotillfems arkiv, serier, sover eller musik.

Typ...livet.
Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Dömma för utseende eller bara för att man är okunnig. Människans sätt att bara ha mer mer mer av naturresurserna och aldrig inse att vi lever farligt.

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
Vi skulle behöva mer kunskap om miljön. Och kvinnan ska vara mer självsäker och sluta ändra på sig bara för samhällets skull. (Se Glappet för att få en tankeställare!)

Favorittid på dygnet? Morgonen eller eftermiddagen. Allt beror på.

Hur vill du leva som tant? Jag ska ha en hund. En gubbe vid min sida. Äta tidig frukost med dn te och rostade mackor med ost på. Små och unga barnbarn som besöker mig och min gubbe ibland. Jag ska gå långa promenader. Bo i Stockholm eller Piriac (en by i bretagne france), se trädtopparna från mitt fönster. Äta lunch med mina vänner. Gå på resturang med min käraste och laga middag med min man för våra släkter och vänner. Jag ska skriva på en bok när jag har inspiration. Jag ska se filmer jag en gång såg när jag var ung och gråtit till och fortfarande gör. Jag ska kunna titta på världen och veta att allting kommer bli bra för den nästa generationen. Och jag ska vara lycklig med mitt liv. Inte ångra någonting.

Ditt drömscenario just precis nu? Vara med mina vänner någonstans var som helst när somhelst!  jag har saknat dem så.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela