om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

gammal sentimental kärring

Publicerad 2012-08-14 10:34:38 i dagboksrelaterat.

Jag sitter i fotöljen minst tre gånger om veckan. Dagarna går förbi men den bruna fotöljen är alltid brun. Har hört av mina äldre att den kanske ska säljas. Börjar bli lite ful och gammal och den passar inte in till våran nya gröna soffa. Inte att jag egentligen borde bry mig. Har aldrig brytt mig om den bruna fotöljen. Har liksom bara suttit i den sådär tre gånger om veckan. Läst, skrivit, halv sovit eller bara suttit. Den är inte särskilt bekväm heller. Propotionerna är lite fel, för stor för att sitta själv men förliten för att krypa upp i. Färgen har varit finare brun men nu så är den solblekt och sådär dammigt brun. Sitter i den nu, försöker sitta bekvämt men den vill inte riktigt forma sig som jag vill ha den. Antagligen är den borta redan nästa år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela