om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

vad jag har saknat och fruktat denna dag

Publicerad 2012-08-22 17:17:00 i dagboksrelaterat.

Idag har jag gått längs korridorerna igen. Spridit ut en massa hej! och hej på dig med! hej hej!
Jag har fått se glada friska och solkyssta ansikten. Vita leende munnar och fina ögon. Jag har fått träffa dem jag har glömt bort att jag har saknat. Sådanna som alltid finns lite i mina tankar.
jag har fått bita lite på naglarna när man inser det lilla allvar som håller på att hända. Att vi nu går i nian. Men det ska bli ett hjärtslitande, nervväckande, spännande och annorlunda år. Jag ska försöka att älska varenda minut av det. Alltid alltid hitta någonting fint i det mest hemska. För det är ju inte så hemskt. För det kommer ju faktiskt aldrig tillbaka. Att vara ung och inte vet vad man vill. Ung och lite dum. Ung och vacker! För vi är så vackra. Alla skiner. I alla fall idag. Idag sken alla från sommar, hav och saknad. Idag strålade alla trotts. Att vi har väll ändå inte hamnat här? Vi är väll ändå inte så stora och så små! Vi ska väll fortfarande springa runt fria. Men nu har vi hamnat här igen. Vi är nu tillbaka, till korridorerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela