om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

tvåa (tvåa) nolla (nolla) etta (etta) tvåa (tvåa). BINGO!

Publicerad 2012-12-19 22:21:58 i dagboksrelaterat.

Snart är det tvåtusentretton, lite oväntat egentligen. Även om det inträffar en gång varje år, de där årsskiftet så kom det lite för nära så man såg det helt enkelt inte komma.
Men nu är det snart här, och jag ska fara iväg. Åka båt och annat fint och vara i Paris, äta choklad- och julstubbe,  gå lagom kalla promenader och äntligen läsa, har packat ner närmare 10-13 stycken böcker. Så jag ska läsa tills jag stupar. 
 
Året som gått har varit crazy, amazing, lovely, painful, dramatic, and totally normal varför jag pratar english vet jag inte, var bara passande just då. 

Tvåtusentolv, 2012. 
Kan inte beskriva det. 
Jag har vuxit, 
förändrats, 
sökt, 
och funnit. 
Och förstått att det finns mycket att ta reda på, saker man aldrig kommer förstå nu, kanske man förstår senare,
eller inte, kanske aldrig eller när man är sjuttionio.
Vem vet? Ja vem vet hur detta år har varit det är ju inte slut än. 
Aldrig ska jag glömma tvåtusentolv, tvåa nolla etta tvåa. BINGO! 
 
Kanske innan klockan tvåtusentretton, kanske vet jag då. Eller så vet du men inte jag. Eller så är vi lika ovetandes som vi var tvåtusentolv. 
 
Jag önskar att jag är ska vara medveten om mitt ovetandes. Cogito, Ergo Sum! Jag tänker alltså är jag! 
Mina önskningar för tvåtusentretton är:
♦sapere aude, att jag ska hava mod att bruka mitt förnuft. 
♦carpe diem, seize the day! och då menar jag inte yolo utan mer:
ta vara på varje andetag, och le för då blir allt finare, vackrare och världen tar emot dig med ett leende om du ler mot den. 
♦fred 
♦kyssar 
♦och så ska någon öppna ett kafé runt knuten, med gräddbakelser, teer och stora kanellängder. 
 
Nu säger jag adjö mina vänner och vi ses på det nya året! Hurra för 2012! Hurra hurra hurra! (nu är det över!)

Kommentarer

Postat av: Natasha

Publicerad 2013-01-03 20:37:53

Så fint inlägg! Och jag har ungefär precis samma önskningar som dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela