om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

70 saker ni kanske inte vill veta om mig

Publicerad 2012-09-18 21:34:00 i listor av allt.

  • 1. Taken a picture naked? Vem har inte? nej jag skoja. Har aldrig fallit mig in.
  • 2. Painted your room? Nej men vore kul och ha en bunt vänner och jag som gjorde det.
  • 3. Kissed a member of the same sex? På kinden, ja. Och munnen faktiskt med, men bara som vänner. 
  • 4. Drove a car? Nej. Eller en gång när jag var tio på en landsväg kanske femhundra meter som test.
  • 5. Danced in front of your mirror? Jadå en del. Själv och med vänner.
  • 6. Had a crush? Ja.
  • 7. Been dumped? Njea. Vi ville båda göra slut. Men han var modigare.
  • 8. Stole money from a friend? Nej, absolut inte. Men lånat. 
  • 9. Gotten in a car with people you just met? Nej. 
  • 10. Been in a fist fight? Nope, jag gör bara verbala slagsmål.
  • 11. Snuck out of your house? Haha. Dedu.. Nej jag är en duktig flicka.
  • 12. Had feelings for someone who didn’t have them back? Den meningen beskriver mitt liv.
  • 13. Been arrested? Nej, och har inte planerat att bli.
  • 14. Made out with a stranger? Hm.. Nej.
  • 15. Met up with a member of the opposite sex somewhere? Va. Förstår inte frågan? Trög.
  • 16. Left your house without telling your parents? Jadå. 
  • 17. Had a crush on your neighbor? Det skulle vara lite läskigt om jag hade. Alla mina grannar är antingen 40 + eller - 10 år. 
  • 18. Ditched school to do something more fun? Jag är en snäll flicka ju. Så om inte feber räknas som någonging 'more fun' så.. nej.
  • 19. Slept in a bed with a member of the same sex? Jaaa. 
  • 20. Seen someone die? Nej. Då skulle jag vara död nu. 
  • 21. Been on a plane? Japp.
  • 22. Kissed a picture? Åh, det ända jag gör.
  • 23. Slept in until 3? En gång tror jag.
  • 24. Love someone or miss someone right now? Jag älskar många och saknar många, hela tiden.
  • 25. Laid on your back and watched cloud shapes go by? Det är ett fint tidsfördriv som jag tyvärr inte gör så ofta. 
  • 26. Made a snow angel? En av de fina sakerna med att leva i Sverige. Att man kan göra snö änglar!
  • 27. Played dress up? Haha, klart man har.
  • 28. Cheated while playing a game? Jag var (tänkt på dåtidsformen) en riktig fuskare som liten. VAR.
  • 29. Been lonely? Mm. Men vi är ensamma tillsammans.
  • 30. Fallen asleep at work/school? Nej. Men har velat ett antal gånger.
  • 31. Been to a club? Vågar man svara på den fråga som femtonåring. Nej jag har aldrig varit på något så flashigt som en klubb. Eller jag hade en pokerklubb i femman.
  • 32. Felt an earthquake? Nej. Sverige = stilla mark.
  • 33. Touched a snake? Ja! En gång i Marocko och en gång på Skansen.
  • 34. Ran a red light? Alltid. 
  • 35. Been suspended from school? Nej, åter igen duktig flicka.
  • 36. Had detention? Nej.
  • 37. Been in a car accident? Nej tackar föräldrar och andra för fint körande och andra för att inte vara fulla när vi är på vägarna.
  • 38. Hated the way you look? Ja, men nu får det ta ett stopp! Vi är vackra!
  • 39. Witnessed a crime? En gång såg jag en kompis ta en penna från skolkorridoren.
  • 40. Pole danced? Haha, om du menar jag som försöker hålla i en busshållare så ja. 
  • 41. Been lost? Många gånger. Lite det just nu med.
  • 42. Been to the opposite side of the country? Ja.
  • 43. Felt like dying? Nej. Vill aldrig försvinna från livet. 
  • 44. Cried yourself to sleep? Ibland är man ledsen och sängen är en trogen vän.
  • 46. Sang karaoke? Ja, var evigaste dag i trean.
  • 47. Done something you told yourself you wouldn’t? Ja. Hela tiden. Som varje morgon säger jag till mig själv. TÄNK nu för andras och din skull på vad du säger. Tänk innan du babblar. Varje dag pratar jag och pratar utan att tänka och säga stopp - vad vill jag med det där?
  • 48. Laughed until something you were drinking came out your nose? Näsan? Kanske inte men munnen.
  • 49. Caught a snowflake on your tongue? Åh. Lite av en hobby när jag var mindre (lite fortfarande)
  • 50. Kissed in the rain? Om. Om. Om. Om. Men snart. Jag ska. 
  • 51. Sang in the shower? Varje gång. Jag med mina operaballader. 
  • 52. Made out in a park? Vill vill vill. Men nej. Någon har andra planer för mig.
  • 53. Dream that you married someone? Vet inte om jag någonsin hann fram till altaret men jag var påväg, med pappa som höll i mig och jag som vingligt gick fram. Jag var nära. Och så vaknade jag.
  • 54. Glued your hand to something? Alltså va random fråga. Men nej tror inte det. Inte min grej liksom.
  • 55. Got your tongue stuck to a flag pole? Dessa frågor blir mer och mer spårade. Men nej. Kanske borde testa i vinter. 
  • 56. Ever gone to school partially naked? Delvis. Ja delvis. Någon dag kom jag med lite 'naken' rygg. En annan med lite lite visande mage. En tredje med bara ben pga bärandet av kjol. 
  • 57. Been a cheerleader? Tanken på mig som en cheerleader är lätt skrattretande. Stryck lätt. 
  • 58. Sat on a roof top? Minns inte riktigt. Men räknas lekhus tak? 
  • 59. Brush your teeth? Jag hoppas alla gör det. Något sånär varje dag. Jag gör det morgon och kväll.
  • 60. Ever too scared to watch scary movies alone? Absolut. Ibland är jag dumdristig och blir övermodig.
  • 61. Played chicken? Kanske det. Kycklingar är söta så.
  • 62. Been pushed into a pool with all your clothes on? Nej. Men det vore kul!
  • 63. Been told you’re hot by a complete stranger? Jag blev frågad av en modell argentur när jag var i stan. Det är väll lite av en sådann komplimang. Modeller ska ju vara så vackra och sånt. 
  • 64. Broken a bone? Ush nej. Hoppas jag slipper.
  • 65. Been easily amused? Haha, alltid. 
  • 66. Laughed so hard you cried? Oja, händer lite då och då. Älskar det!
  • 67. Mooned/flashed someone? Jag fattar nada. Vad menas med mooned liksom?
  • 68. Cheated on a test? Aldrig prov. Men någon gång så har jag skrivit upp något glosord till engelskan. (ångeeeest, fast ne)
  • 69. Forgotten someone’s name? Å det är så pinsamnt. Men jag är pinsam. 
  • 70. Slept naked? Vem bryr sig om det? Men om ni vill veta har det väll hänt någon gång. När jag var liten och så.
Schteeelt leende punkt se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela