om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

en helg som denna No. 3

Publicerad 2012-09-19 16:31:00 i bildbomb.

Lördag.
Morgonen började med att vi matade hönorna med majs. Här ovan är det Dracula och Tenn.
Efter frukosten var den uppäten.
Jag rusta upp mig i Dessis gummistövlar. 
För vi skulle till svampskogen.
Svenska flaggan vajade på vägen mot skogen.
På vägen hittade vi ett djur påkört. Maria blev extra ledsen för hon gillar paddor. Jag och Dessi var lite hårda och tyckte bara lite synd om den stackars grodan.
Många paddor tydligen. Denna hade ett skadat ben. 
I skogen var det tyst. Vi var också tysta för vi ville inte att dela med oss av de svarta trumpetsvamparna. 
 
Det var första gången för mig tvåtusentolv att plockade svamp. 
Vi klättrade upp på en kulle. 
Och vilade oss på en gren en stund.
Vi var på goshumör. 
 
Mer kommer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela