om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

när det kommer långrandiga timmar får bloggen lida

Publicerad 2012-09-08 16:23:00 i dagboksrelaterat.

(fotot taget av pappa redigerad av mig)

Det blev inställ med Moa. Så idag har jag gjort andra nödvändiga saker. Som att skrubba mig ren, läst Hjalmar Söderberg, legat i sängen, druckit te, sett på bamse med syster yster, pluggat som en illbatting, legat i soffan, gjort omelett, kollat i garderoben efter saker som jag kanske glömt bort men fann att jag minsann kommer ihåg alla mina kläder. Jag är inte så glömskt alltså. Jag har tittat ut igenom fönstret, skrivit och lördagshängt.
 
Ikväll så ska familjen på fem ta oss över med bil till våra efterlängtade vänner. Vi ska äta gott, prata tills jag är så trött så jag lägger mig i soffan och åka hem i taxi sent som det alltid blir när vi är hos dem.
 
Imorgon så blir det åv mot Gröna Lunden. Jag kallar det så, för jag tycker det är lustigt, att Gröna Lund kallar sig Gröna Lund när det inte finns ett ända träd där inne. Då säger ni åjovars, såklart det finns. Ja, det kanske det gör, men det är ändå inte en grön lund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela