om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

Viktoria

Publicerad 2012-09-08 15:12:00 i dagboksrelaterat.

Det finns ingen ingen ingen som kan skratta så underbart och smittande som min Viktoria. Ja, min. Min för att hon får mig att känna mig som en del av någonting speciellt. Min Viktoria för hon delar alltid med sig av sin värld. I Viktorias värld finns det rosa bubbelgumsläppstift, pojkar med fina ögon, klackar, fniss, kanske en Mcdreamy någonstans, varma kramar och underbar värme. Viktoria får alltid mig att känna mig som om jag är med i någon fantastisk romantisk teenage movie med fniss, pojkar, kläder och smink såklart. Viktoria brinner för smink. Hon vet saker om smink som jag inte ens skulle kunna föreställa mig finnas. Som hur man målar regnbågsglada överlock en torsdag. Eller kommer i någon fin fläta en måndag. Hon är en sådan som aldrig skulle skryta med hur duktig hon är. För hon är så duktig. Flitig och ambitiös. Det är synd att hon inte skryter lite med det. För när man är så duktig som Viktoria är så är det okej att säga att man är bra. För hon är så mycket. Mycket mer än bara bra. Hon är generös, omtänksam, ödmjuk och tänker alltid alltid på andra före sig själv. Hon är rolig och instressant och alla vill vara en del av Viktorias värld. Och i Viktorias värld får alla vara med. Dessutom äger hon på engelska.
Viktoria är stark. Hon har och går igenom massor. Klagar aldrig. När jag behöver råd om saker. Som hur man ska komma klädd på klassresan, pojkar, skolan ja ni vet vad som helst. Så vet jag alltid att Viktoria kommer att åtminstone försöka ta reda på det bästa svaret. Försöka komma med dem bästa råden.
Vi har gått igenom en del tillsammans. Vi har gått igenom början av tonåren tillsammans, vi färdas igenom den nu. Vi har delat våra första önskningar tillsammans. Våra första rädslor. Dem som man har fått dela känslor, hormoner och drömmar med äger alltid en del av ens hjärta. Dem glömmer man aldrig. Viktoria är en del av mig och kommer alltid vara det. Vart vi än går, vart vi än står så är hon där. Någonstans på mitt vänstra bröst.
 
(bilder tagna och redigerade av mig)
fififi men inget pöpöpö här inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela