om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

jag har all tid i världen, därför hinner jag med allt

Publicerad 2012-08-15 20:17:00 i listor av allt.

När jag vaknar på morgonen går jag lite vimmelkantig till badrummet och gör allt nödvändigt där. Letar efter ett par passande kläder i garderoben för dagen, efter det går jag mot frukosttimmen. Äter tre mackor, några glas vatten och så läser jag dn. Helst i minst en halvtimma, ogillar att stressa vid måltider. Speciellt på morgontimmarna.
 
Värsta stadiet i livet är när man inser att vi förstör jorden och livet här på våran jorden. Och jag är inte bättre än någon som helst annan. Då vill jag bara trycka in en mössa i munnen och skrika tills jag kolappsar.
 
Den bästa känslan är att vara lycklig. När man liksom ser sig själv sittandes med sin vän eller familj och ser hur bra jag har det. Eller när jag skrattar så jag får ont i kinderna, magen och huvudet. 
Jag är rädd för att misslyckas med skolan.
 
Jag tycker det är fascinerande när vissa människor kan vara så postitiva, glada och bara sprida glädje fast de har det jobbigt, stressigt och är trötta. Önskar jag var så.
 
Jag skulle vilja uppleva ren kärlek, snart. (vad det nu är)
 
Jag ogillar miljöförstöring, falska människor, läsk och ogillar listor. Så slutar med det nu.
Jag tycker om vännerna mina, värme, te, secondhand och tjusiga frisyrer.
 
Nu för tiden lyssnar jag på allt förutom house och annat datamix. Fy och blä.
 
Nu för tiden tittar jag mest på felicity. Älskar allt i felicity.
 
Bästa dagen på veckan på sommardagar så finns det ingen bästa dag. Alla dagar är liksom bäst. Men under skoltid är det fredagar. Sista dagen innan lov, på skoltimmarna är det någonting i luften. Som om det ska hända någonting bra snart. Sen gör det de också! Det blir helg. Och man kan göra vad somhelst utan att tänka på skolan, och det ger inte ångest.
 
Folk brukar säga att jag ibland kan vara lite av en humörväxlare. Som växlande väderlek, typ denna sommar. Solsken på morgonen och mulet på eftermiddagen sen spricker det upp igen på kvällen.. eller nått liknande. Men jag ska ändra på det. Här ska det alltid vara solsken, för jag älskar solsken.
När jag blir arg kan jag gråta, skrika, vara tyst, skratta, bli röd, darra, bita på naglarna eller nått annat. Jag är aldrig mig lik.
 
Jag grät senast kan jag vara glad att säga att jag inte kommer ihåg när. Har en aning om att det borde varit innan Italien. 
 
I sommar har jag förändrats.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela