om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

att flyga

Publicerad 2012-11-11 19:41:06 i dagboksrelaterat.

Om du kunde flyga, hur skulle du flyga då och vart?
Jag skulle flyga med armarna utbredda och håret utsläppt. Det skulle blåsa så mycket så jag skulle bara känna men inte höra. Jag skulle se ut över Stockholm i morgonljus och grus. Över paris en iskall natt. Jag skulle vila på Domen i Florens en het eftermiddag och en flyga förbi Berlin en grå sommarförmiddag. Jag skulle flyga ensam, för jag skulle vara den ända som kunde flyga. Men jag skulle hämta mina finaste vänner och de skulle flyga med mig på ryggen eller hållandes i min hand. Sen skulle jag landa på mitt tak hemma med stormigt hår, blanka ögon och iskalla fingertoppar gå in och ta en kopp te och lägga mig i sängen som om ingenting hade hänt. 
Fotot taget av Dessi som är så söt. 

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-11-12 16:44:10

så fint! tänk om man verkligen kunde flyga.

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-11-13 17:21:50

sv: ja verkligen! vad fint du skriver, drömmer alltid om att kunna flyga haha.

Postat av: ylva

Publicerad 2012-11-18 20:41:44

åh vad fint! blev lite glad i magen av att läsa det där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela