om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

det där med halv och inte på riktigt syskon

Publicerad 2012-11-08 21:27:00 i dagboksrelaterat.

Min farfar. Min fina farfar med mjuda fjun på huvudet. Kalt huvud med mjuka fjun. Min älskade farfar. Farfar. Farfar med lite skorrande r:n. 
 
Tänk att ha en farfar. Att jag har en farfar, som min farfar. Och du har en farfar som din farfar. Och tänk på alla de som inte har en farfar, men kanske en morfar. Jag har ingen morfar. Fast jag har en annan morfar som är min morfar. Ibland är saker komplicerade men i hjärtat är allting bara rätt. Han är styvpappa här, hon är halvsyster där..
 
..Men i hjärtat, i blodet, i själen, i ögonen och tårna där är de aldrig svårt. Där finns det inga förklaringar, för det behövs inga. Där är det bara så. Där känns allt rätt, för allt är ju rätt och på sin plats. Hon är min syster och morfar är morfar i mina ögon i, i mina tår och mitt hjärta. Överallt är de mina syskon och älskade.
 
Ni som inte förstår kommer nog aldrig förstå. Om ni inte någon gång i livet får den där tyngden i hjärtat. Den där lilla saken som bara tickar och tickar, att vi hör ju ihop och det är bara så. Jag och min syster, jag och min morfar.
 
Vadå låtsas? Det är ju på riktigt, jag lever, hon lever, vi nyper varandra blå men vi vaknar ju inte och vi är fortfarande systrar. Inte låtsas, halv, plast eller någonting mittemellan. Vi är hela och hör ihop. Inte för vi har samma ögon utan för att det är så och känns så i hjärtat. 
 
Jag kan inte beskriva det bättre än så. Mina små tickande bomber i hjärtat. Mina syskon, vänner och familj. Mormor och morfar, farfar eller farmor. 
foton tagna av mig förutom det suddiga som min kära fader tog. lite lite lite lite bilder på några som är en del av mig.

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-11-08 22:25:26

Ååå, du skriver så bra Lilly! Och du vill liksom verkligen förmedla något och gör det på ett så bra sätt!!! <333 man blir så berörd :')

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela