om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

du och jag vi träffades en gång i en dröm

Publicerad 2012-11-10 14:34:16 i dagboksrelaterat.

Vita stenar, guldkanter, glittrande kristallkronor, spegelhissar, mjuka mattor och urnötta fotöljer. Doften av puder och parfym från scenen där nere. En blänkande stor kristallkrona och vackert tak med änglar och moln. 
 
Känna sig extra fin och äta tablettaskar. Musiken strömmar från violer, cellon, trummor och dirigenten har svart smoking och gör mjuka vågor med armarna. 
 
En prins som dansar med prinsessan i tyll och glitter. Trippandes på tå och snurrar runt runt. 
 
Viska lite om vem som är vackrast och luta huvudet mot axeln ibland. 
 
I tjugofem minuterspausen gå till gulssalongen med speglar och allting som glittrar i guld. Människor med vinglas och svarta kläder. 
 
Gå hem med en varma kinder och frusna ben för kylan biter men inte på mina kinder. Allting snurrar i tankarna från vacker musik och lätta danssteg. Håller ett stadigt tag om mina vänner och kan nästan dansa på tå av värme från dem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela