om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

stor nog

Publicerad 2012-11-14 17:46:55 i diktform.

Sitter här och dryper ångest då jag borde skriva en analys på min bild men jag skriver hellre här för er just nu. 
 
om du var liten och jag var stor nog, 
skulle det kanske inte kännas som mina lungor dog?
om du var månen och jag jorden, 
skulle jag kanske sluta snurra då?
om du var en snöflinga och jag var en ravin,
skulle jag kanske inte bry mig om dig?
om du är liten men jag inte stor nog, 
skulle sommar vara vinter och hösten vara vår?
 
 
ta den som ni tror den är, för så är den och det är det rätta. 
foto av dessi.

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-11-14 20:03:42

POESI FRÅN DEN BÄSTA POETEN! <3
Var hittar du all inspiration? :)

Postat av: maja

Publicerad 2012-11-23 08:13:54

vad fint skrivet, jag gillade det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela