om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

månfall

Publicerad 2012-10-25 08:00:00 i dagboksrelaterat.

isblå ögon. kall mage men brinnande kinder. jag känner mig äcklig. jag ser bara hans kindben. jag ser bara hans kolsvarta hår. hans kindben. hans isblå ögon. allting går runt. det snurrar. på natten och på dagen. jag glömmer hans isblå ögon. jag minns inte. minnet är svagt och suddigt. flyktiga minne. slår hårt till när jag ser och minns varför det snurrar. varför jag är så kall men så kokande. korta stunder. inget direkt möte. alltid samma. alltid stirrande ner på fötterna. allt är intressantare än hans ögon. isande ögon. is i magen. senare när jag rusar till toaletten och stirrar in i badrummet. senare, när jag ser suddiga minnen. när jag ser mitt bleka ansikten. men under brinner jag. när jag stirrar in i mina ögon som glänser. när jag ser mitt bleka ansikte men känner hur jag brinner. när jag vet att jag är månfall gånger mer än mitt bleka ansikten. då undrar jag varför jag är så jävla ytlig.

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-10-25 14:38:12

Om lilla Ronya blir mamma så bjuder jag självklart hem dig för att gosa med beeebisarna :*

Postat av: Nea

Publicerad 2012-10-26 10:20:01

Haha! Lilly! Aj löööv dina kommentarer! <3

Hihihihhi!hahha! Poolpojken... oooooo....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela