om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

nämn något

Publicerad 2012-10-27 11:13:00 i listor av allt.

jag är allmänt rinnig i ögon och näsa men annars mår jag toppen. tänkte svara på en lista, älskar ju listor när man sitter hemma och väntar.
 
nämn något som gjorde dig glad igår: jag, och två andra satt inne på cassie och drack äppeldricka och krusbärsdricka och pratade och tog ikapp lite efter en vecka.
 
vad gjorde dig glad kl 08 imorse? vaknade och insåg att det är lördag och sol.
 
vad gjorde du för 15 min sen? läste tidinigen.
 
det sista du sa högt? ofattbart, tänk vad makt kan göra.
 
det senaste någon sa till dig? jag vet. ofattbart.
 
vad var det senaste du åt? en macka med ost.
 
vad var det senaste du köpte? honung (eller honing om ni vill), mjölk och bröd.
 
vad är det för färg på din ytterdörr? brun tror jag.
 
vad är det för väder hos dig just nu? höstsol och blått. superfint, alltså ska jag ta en promenad efter lunch.
 
godaste glassmaken? dulce de leche och hasselnöt.
 
tror du på kärlek vid första ögonkastet? jag tror man kan bli kär som kär i personens leende eller ögon vid första ögonkastet. men när man sen lär känna personen ifråga kan man bli kär på nytt igen eller falla ur kärleken.
 
sover du tungt? jag vaknar inte av ljud och så men jag sover ändå lätt tycker jag för jag har inga svåra problem med sömn.
 
drömmer du mardrömmar? det var nog fem år sen sista. när jag var tio eller så. drömmer bara lite lustiga men ibland fina drömmar.
 
trivs du med ditt jobb? jobb som i plugg så är det blandat. jag älskar att lära mig saker. det gör jag. men ibland blir det för mycket, och jag får ju inte betalt.
 
favoritklädsel? all klädsel som har med en kjol och min cheerleader jacket att göra.
 
favoritlåt just nu? strövtåg i hembygden.
 
vad ser du om du tittar åt höger? ett slitet litet bord.
 
vad gör dig glad just nu? solen, att vara hemma hos mormor och att jag ska hämta ut en bok som jag har sett fram emot att läsa.
 
vad ska du göra härnäst? äta lunch och sen gå ut ta en promenad och hämta boken.
 
höger eller vänsterhänt? höger.
 
humör just nu? allmänt välmående. i alla fall bara glada tankar.
 
favoritgodis? små vita saker som smakar lite puderaktigt lakrits, verkligen gott.
 
klädd just nu? mormors egensydda svartvit rutiga byxor, lila tröja och mormors alldeles förstora och ljusblåa kofta.
 
hur många kuddar sover du med? alltid två.
 
morgon eller nattmänniska? jag är både och.
 
vad är viktigast för dig? att ha de jag bryr mig om och som får mig att må bra nära.
 
är du kittlig? jag är kittligast i familjen.
 
snarkar du? nej det gör jag inte. jag ligger väldigt stilla, sover stilla, drömmer stilla, andas stilla och är väll lite av törnrosa eller snövit när jag sover. men inte hy som snö etc.
 
stjärntecken? lejon.
 
stökigt eller välstädat? jag har på senare tider lite mer stökigt för att jag varken har haft lust, tid eller ork till någon vidare storstädning men det är stökigt för mig. alltså lite mer kläder på soffan än jag brukar ha. men hos andra så ska det bara vara hemtrevligt, stökigt som välstadat. en sak jag inte trivs i är lortigt. men stökigt och lortigt är två olika saker.
 
vad längtar du mest efter just nu? en hejdundrande bok som jag inte kan slita mig ifrån med kärlek som tema och gymnasium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela