om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

take a sad song and make it better

Publicerad 2012-09-20 16:12:58 i dagboksrelaterat.

Jag ska få praktisera på det där lilla mini caféet som jag nämde i ett tidigare inlägg. Ska försöka att inte bygga upp för höga förväntningar. Men kan inte låta bli att dagdrömma lite. 
 
Som att jag går upp tidigt och går i höstkylan iväg mot cafét. Stiger in i värmen och känner doften av varm bulldoft och rostade kaffebönor. Börjar baka en chokladkaka och annat sött. Väntar in de första gästerna. Serverar och diskar. Småpratar med (som jag tycker verkar väldigt trevlig och go) butiksägarinnan. Tar en lunchrast, möter upp vänner och äter. Går tillbaka och hjälper till. Går hem med några inte sålda bullar och annat sött och delar med mig nästa rast med mina vänner. Så vill ja ha det. Men jag ska inte ha för höga förväntningar.
 
(alla bilder från weheartit)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela