om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

tidkapsel till tvåtusenelva No. 3

Publicerad 2012-09-13 18:24:00 i bildbomb.

tredje delen. 
Nu sitter vi och väntar inne på Disney Land. På en buss som ska ta oss till det 'magiska riket' aka Magic Kingdom.
Utan för Magiska Riket uppmande dem oss att skapa minnen och visade upp amerikanska flaggan. Man vet ju aldrig, kanske hade vi glömt att vi var i Amerika. 
Vi möttes av den här synen. 
Här blåste man såpbubblor, sålde ballonger i mängder, musikanter på gatorna och annat trevligt.
Vi började närma oss slottet. 
Mannen som skapade allt. Walt Disney med sin vän Musse. 
Det var väldigt stort. Och vi alla var små prinsessor som ville till balen på slottet. 
Men klockan två fick vi syn på någonting annat. 
Våra vänner Kalle, Mimmi, Musse och Långben! Hej hej. 

Det var många glada människor som dansade där.
Sen kom dom jag hade längtat efter. Och nu var jag på en bal i slottet.
Men sen kom Peter pan med kapten krok och Kalle Anka och Pluto gick till 'the dark side'. 
Det smälldes lite. 
Vi blev lite rädda.
Alla sammlades för att vinka ajdö tills vidare. Kalle och Långben blev snälla igen, det tyckte vi var bra.
Musse och mimmi åkte upp på ett podium och det blev lite raketer och glada ropp.
Sen blev det inte mycket vila. Nu kom det trumpeter och trummor in på gatorna. 
Alla var glada och ville kolla in i kameran (glad fotograf!)
Nu kom den berömda paraden. Paraden går ut på att alla älskade Disney figurer går en lång parad och vinkar och låter sig bli fotograferad, med dans och musik. Celebration helt enkelt!

Kalle och Långben hade bytt om och kom nu i fin kostymen. 
Våran trogne vän Woody var där. Såklart. 
Musse Pigg och Mimmi Pigg hade också klätt på sig fint och fick stå på podium igen.
Pinocchio var där! 
Snövit med sin älskade. Dem såg lyckliga ut. Skönt att se.
Hej hej Alladin och Anden i lampan. 
Min absoluta favorit, Mary Poppins.






Det kom fler än dem på bilderna. Det var ett kalas av alla man kan drömma om. Och jag fick se min Ariel.
Dem hade hela tiden kalas med fyverkerier på slottet. 
På kvällen blev slottet rosa.

Det blev mörkt och vi gick tillbaka till slottet. 

Slottet var i alla regnbågens färger.
Sen kom den nattliga paraden. Alla hade lysdioder i kläderna och allt blinkade. Jag visar inte så många bilder då ni redan sett alla. Men det var fint.
Resten av kvällen var bara ren magi. Om ni ska åka dit för någonting åk dit för det. Det är det närmsta magi jag har kommit. Musiken och glittret, det var vackert. Det är svårt att förklara låter bara töntigt.
Vi gick hem med magin flytande i kroppen och en fuktig och kvav natt.
 
Mer kommer. (om ni orkar)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-09-13 18:50:13

LÅTER INTE ALLS TÖNTIGT!

Jag vill diiiit.... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela