om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

tidskapsel till tvåtusenelva No. 2

Publicerad 2012-09-12 21:10:00 i bildbomb.

fortsättning på min tidskapsel till florida tvåtusenelva.
Nu är vi i bilen till Key West. 
Vi körde igenom många öar. Men Key West ligger längst ner på den sista ön. Närmast Cuba. 
Vi tog en rast i denna oas av alla öar. Pang! Vi hade hamnat i Karibien.
Vi tog mango och kokos dryck. Men det var mer kräm.
Och jag åt räkor. 
Det hängde fiskar och hajar i taket. Och dem spelade musik med maracas.
Vi kollade i deras utbud av fiskar. Det finns många alligatorer, även i fiskbutiker och resturanger. 
Nu var vi framme vid våran pool  och sovplats. 
Här går man runt som man vill. Mycket bara överkroppar och sandaler. 
Många hus skulle pippi långstrump ha gillat.

Eftersom Key West är en ö finns det mycket hav. Och vattenskotrar såklart.

Det var en fin eftermiddag på stranden. 

Såpass fint att några gifte sig. Det var lite av såhär vackert. 
När vi begav oss från hav och in mot stan gick vi förbi många sådanna här krabater. Läskiga men präktiga djur.
Vi vilade under parasoll ett tag. 
American dream.
Vi valde att äta på ett ställe som hade en cool rostig bil med post it lappar på. Det var minst lika coolt och mysigt innuti. Ett plus var att stället var ett skjul med plåttak på.

När det blev mörkt tändes alla ljusdioder. Och ett liveband kom och spelade med cello och allt. Det var lite magiskt. 
På utsidan var det båtbojar och annat fint gammalt som prydde. Och mer ljusdioder.
Och vi var lite utav såhär glada mitt bland alla ljusdioder. 
Kocken var också glad.
Vårat hotell ville inte vara sämre. Så på natten lös den upp med ljusdioder den med. 

Nästa morgon gick vi för att kolla på Hemingways hus. Det är ju ett måste på Key West. 
Efter en titt Hemingways hus var vi hungriga. Jag tog en bagel macka med pommes. Amerika var ungefär vad det smakade. 
Vi var ju tvugna att testa deras paradrätt. Key lime pie. Det smakade himmel och lime.
Sen var vi trötta och glada. Vi begav oss tillbaka in mot fastlandet. Men en liten del av oss stannade nog kvar där bland limerna och ljusdioderna. 
 
Mer kommer. 

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-09-13 08:02:02

Herregud va härligt det låter! :)
Du tar så sjukt fina bilder, Lilly!
Vad fotar du med?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela