om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

vad en onsdag kan erbjuda

Publicerad 2012-09-19 16:48:00 i dagboksrelaterat.

Idag har varit en bra dag. Allt som var fel är rätt igen. Missförstånd och komplikationer är ingenting för oss. Jag är så glad att jag är jag. För om jag inte var jag skulle jag inte ha er. Och utan er är jag inte jag. 
 
Idag fick vi tjejer testa på en liten sak som kallas för Disa. Det står för din inre styrka aktiveras och är lite av det sämsta namnet i historien. Det ska vara så personligt att det blir opersonligt och allt blir bara pinsamt och fel.
Disa är för tjejer. För vi är tydligen, enligt statistiken, mest förvirrade, ledsna, mår sämst och har mest presentationsångest och annan ångest bland båda könen. Så då går vi på disa möten. Där ska man inte betygsätta oss.
Vårat Disa möte idag gick ut på att äta kanelkaka och dricka jordgubbste. Min inre styrka aktiverades väldigt mycket. Tydligen börjar vårat disa-pogram nästa vecka. Hoppas det blir chokladbollar då!
 
Nu är det så att om jag har turen och blablabla på min sida kanske jag får praktisera på lite av världens mysigaste och minsta fik. Ägarinnan är så trevlig och chokladkakorna med smält choklad inne är väldigt goda. Speciellt när dem är varma. Hoppas allt går som jag vill. Vore trevligt och skulle bli glad. 
 
Tycker inte ni förresten att tiden går lite fort nu? Var det inte söndag igår? Var det inte morgon för en timme sen? Jag vet inte men det är roligt! Tänk om allt skulle gå långsamt. Nej tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela