om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

älskar dig fredag

Publicerad 2012-12-01 11:12:00 i dagboksrelaterat.

fredagar<3
för
man kan gå ut ur ångestbyggnanden och lämna alla måsten någonstans mellan molnen och marken
sen kanske 
man kan ha snöbollskrig och frysa sönder händerna 
ibland kanske man går och hyr två skräckfilmer
och köper godis för alla pengar man har
byltar upp i soffan alla sju stycken
skrika ikapp och kika mellan händerna 
kanske åka hem med kvällssena bussen
och bussföraren säger att vi ska stiga av bussen försiktigt, så vi inte halkar i isnatten, så vi får ha en fortsatt bra kväll<3
och komma hem med julmusiken strömmande ur högtalarna, carola/körberg/wham!/sinatra/the pogues osv osv
äta pepparkaksdeg och juldofter som sprider sig i rummen 
sätta sig yr av pepparkaksdeg och se på the dark knight rises och somna på soffan
vakna klockan ett och krypa ner i sängen istället
så kanske det kan vara, och kanske därför jag älskar fredagar. kanske

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela