om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

en onsdag i en pyramid

Publicerad 2012-12-05 19:42:46 i dagboksrelaterat.

idag har jag
luktat gröna linser
ätit pepparkakskaka
handlat julkorv, potatis och mjölk
firat att jag har gjort mitt samhällsprov
bokstavligt talat pulsat och halkat genom stockholmsgatorna
och lyssnat på julmusik på tunnelbanan hem (bussar inställda) och tjuvlyssnat på samtal 
och så är jag generös och bjuder på en glass. det var då på den tiden då det ända man oroade sig för var vilket strössel man skulle ha eller om det skulle vara lakrits/hallon eller choklad/mint kulor. inte annat som vi oroar oss för nu, som att tiden går för fort

Kommentarer

Postat av: myrins - fotoblogg

Publicerad 2012-12-07 22:35:48

gud va gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela