om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

strövtåg i hembygden

Publicerad 2012-11-28 21:20:07 i dagboksrelaterat.

idag har jag varit den där
som 
sitter lutad mot elementet vid fönstret för att få lite elektrisk värme i kroppen
trycker huvudet mot bordet med armarna skyddande runt 
vilar ögonen lite över lärarens huvud någonstans mellan väggen och smutsen
muttrar och plutar med munnen till tilltal
och musik som dundrar och låter allt försvinna 
sen gick jag över gärdet i slask, regn, storm, snö, vatten, gegga, elaka vindar, lera, grått och ilsket novemberskitväder. 
jag gick förbannat fram och lät inte ett ända lermonster stoppa mig.
 
mina händer var vita, docsen prickiga av torkad lera, bomberjackan dröp snövattenbitar och håret slickade sig mot mitt ansikte. öronen tryckte av smärta och jag hade ilsket röda ögon. 
 
jag slet av mig alla kläder och kröp ner i täcktofflor och fem ylletröjor. (inte överdrift)
mormor välkomnade mig med varma handtryckningar och hett te. det måste vara kokande hett så att jag bränner tungan, annars fungerar det inte.
vi doppade citronsockerkaka och smulade ner bordet. pratade om julbord, vänninor och vilka mormor blivit uppvaktad av och jag bläddrade förstrött igenom damernas värld för att konstatera att det nog bara är mormor som fortfarande prenumererar på tidningen. 
 
vi såg på nyheter och en film som började som feel-good och slutade sorligt så vi stängde av.
vi ägnade oss åt gladere saker som att äta julkorv och planera julfester.
 
sen byltade mormor på mig tjocka lager med vantar, mössa, koftor och torra sockor och så gick vi ut och frös om kinderna för att skiljas åt. min kära lilla mormor och lilla jag. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-28 22:16:30

guu va cozy <33

isa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela