om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

torsdagssuperdupermegabraigalistan

Publicerad 2012-11-29 18:17:00 i inspirerande.

jag har blivit utmanad av emelierut på några frågor i en frågestafett och det tycker jag var så roligt och jag älskar ju listor, så här kommer dem.
 
1. Vad är det sista du gör innan du lägger dig i sängen om kvällarna? 
förutom förnödigheter som borsta tänderna så brukar jag ibland läsa, sista-minuten-plugga, sjunga nattvisor för syskonen eller se på serier. 

2. Vilken är din favoritdryck i alla lägen? 
te. earl grey, green tea, yellow, red, osv osv<3.
 
3. Har du ett allmänt favoritmotiv och i så fall vilket? 
jag tolkar frågan som favoritmotiv när man fotograferar, och då blir det ansikten. ett kärt, ett hatat, ett suddigt ett glatt. 

4. Bästa tiden på dygnet enligt dig? 
den tiden på dygnet då jag inte tänker på vad klockan är (förutom natten), oftast blir det på eftermiddagar/kvällar. på förmiddagar/lunch så räknar man minuter hela tiden. 
5. Vad har du för drömmar?
kyssar, lussekatter, varma täcken, paris, snölyktor och någon.
 
6. Hur skulle ditt drömkök se ut? 
köksluckor rispiga av ålder, inristade namn på kärlekspar som bott där tidigare, vy över takåsarna, ballkongdörren bredvid spisen, krukor med gröna blad i och så någon att dela frukosten med, det måste ingå i köket. 

7. Om du fick kliva in i en film eller serie, var skulle du då kliva in? 
grey's anatomy - tänk att svansa efter mcdreamy och ha en kirurhjärna och rädda liv varje dag. awkward - alla måste vi ju få uppleva den brutala och ultimata amerikanska high school miljön, med cheerleaders och störiga killar. cinema paradiso - att prata italenska och kyssas uppochner i regnet, cykla i hettan med cikadorna och bli en berömd dirigent. harry potter - behöver jag tillägga något till det?
 
8. Vilken är din stora last?
att jag ibland vill krypa ut mitt skin för det är för trångt i mitt eget. 
 
9. Vad gör du om du blir riktigt arg?
jag gråter, hoppar, skriker, smäller dörrar, biter på naglarna, blir röd, sitter tyst i ett hörn, skrattar, muttrar, bultar, blir vit, vilsen och allt annat man kan bli. 

10. Skulle du välja att alltid behöva gå klädd i en röd tröja eller att efter varje mål mat behöva äta tre kexchoklad?
tre kexchoklad låter väll gott? det skulle vara partaj varje dag då ju. 
 
11. På vilket sätt föredrar du att ta dig fram och varför? (fötter/cykel/bil/buss/båt/tåg/flyg/etc?)
fötter. gillar att gå och uppleva staden på så sätt. sen kommer buss. älskar att åka buss på vintern. så gå på sommaren och åka buss på vintern. 
------------------------------------------------------------------♠----------------------------------------------------------------
 
1. vem skulle du omfamna, kyssa, hålla hand med, strycka håret över en sista gång innan jorden kraschade med mars?
2. hur ser din ultimata-dröm-super-frukost ut? 
3. vilket låter finast kyssas eller pussas? av någon speciell anledning?
4. på en promenad i skogen, vad måste du ha med dig då?
5. de tre bästaste, finaste citaten från filmer, serier, böcker, personen, mammor, syskon eller bekanta?
6. en bruten arm eller ett brutet ben? 
7. en bra låt idag?
8. om jag fick...skulle jag...men nu är det inte så. (fyll i där punkterna är)
9. ett bra fik, vad ska de har för utbud och se ut? måste dem ha marsipangrisar och stora soffor kanske?
10. kan du sova om någon skrattar bredvid dig? 
11. vad tycker du om jämlikhet? 
 
då utmanar jag Linnéa, Emelie, Ellen, Josefine, EllaIsabelle och Isa.

Kommentarer

Postat av: ellen

Publicerad 2012-11-29 18:27:12

åh, så himla roliga frågor! Dem kan du tro att jag tänker svara på, så snart som möjligt!

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-11-29 19:28:51

jag antar utmaningen ;)

Postat av: josefine

Publicerad 2012-11-30 12:36:01

kul, ska snart svara! kram

Postat av: freja

Publicerad 2012-12-01 18:57:30

asså åh du verkar ju för go asså

Postat av: emelie

Publicerad 2012-12-04 16:27:10

Vad fint att du svarade på frågorna! Jag ska se till att svara på dina, eller i alla fall några. Om ett tag. Kan säga till när det är gjort. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela