om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

fryser om öronen.

Publicerad 2012-11-21 17:15:53 i dagboksrelaterat.

Igår åt jag krämig kronärtskockssoppa till middag och pluggade matematik. Idag har vi varit på Liljevalchs konsthall och blivit guidade (i en ynka halvtimma dock) på strindbergs utställningen. Imorgon ska jag på gymnasiemässan och sen har jag bokat in i framtiden en mycket rolig sak, så min kalender ser lite roligare ut. 
Sen längtar jag så jag smått får ont i magen efter jul. Lussekatter, glögg och skalade mandlar. Min blogg kommer nog bestå utav en massa vimms och svammel om det. Men jag tänker inte tjuvstarta, jag ska hålla ut till första december! 
Jag sitter och väntar på bättre tider. Jag vill att vecka 47, 48, 49 och 50 ska vara över nu nu nu och att julen och allt annat bara är förbi som ett töcken och bortglömt. Jag vill lägga mig under mitt blommiga täcke och stanna där till vecka 51 och juletider. 
Men jag är här, går upp ur täckets varma tag och äter chokladbollar, fryser om öronen, sjunger luciasånger och kramar mina vänner. Vad skulle jag göra utan deras ögon? Vad skulle jag göra utan deras varma händer som kramar om mina kalla? 
 
Alla bilder tagna av mig från olika ställen och tider under året 2012. 
 

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-11-21 18:06:28

Åh Lilly! jag förstår EXAKT hur du känner!

Du och jag kan väl gå i ide tillsammans och vakna upp i vecka 51? Vi tar med oss lite te, filmer och chokladbollar så klarar vi oss nog. ;)

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-11-22 07:25:33

Fina bilder!

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2012-11-22 12:01:14

Första bilden är ju helt fantastiskt fin.

Postat av: frida

Publicerad 2012-11-22 19:33:04

den är från monki, fanns i blå också! det är så fint med sjömanskläder.
jättefin blogg du har!

Postat av: ylva

Publicerad 2012-11-26 21:52:37

Jag var också på gymnasimässan i torsdags och stod i montern för min skola! Vad gjorde du där? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela