om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

semestrar med dig och mig

Publicerad 2012-11-04 13:16:00 i

Jag har haft kanon fina dagar. Gör en liten resumé. 
måndag. liten mini sandy i stan så jag och anna blåste nästan bort när vi gick från godisbutiken till biosalongen. Kolmörkt och paraplyet som flyger bort. Vi gick för att mysa i stora röda fotöljer och se på mr bond i Skyfall. 
 
tisdag. lite trötta men pigga på motion drar jag och anna till friskis och skakar av alla tankar. 
onsdag. går upp tidigt och åker med tjusiga bilen ner till lund för att mysa med farmor. väl framme sitter vi och dricker te och tjuväter pepparkakor. 
torsdag. cyklar runt i lund, äter rödbetsbiffar, äter bullar på sankt jakobs stenungsbageri, myser med bio, spelar fisk spelet till sent. läser ut 'på västfronten intet nytt' och tårarna silar ner. 
 
fredag. lugn morgon, kollar i albumen. tar tåget hem. mamman min och jag går på dramaten sitter på rad 0 och ser på den strålande Fanny och Alexander. 
lördag. sätter väckarklockan tidigt och sätter mig ner och pluggar. senare träffar jag kusinen som jag saknat och sitter i kolonilotten: dricker chai te, fryser och äter ett paket saffransbullar och kanelbullar. mot kvälltimmarna är jag hos min saknade pappa, äter förödande god lasagne, mumsar på glass och dricker mängder med te och ser på våran favorit film Strictly Ballroom. 

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-11-05 18:25:01

Du verkar ha haft en väldans trevlig vecka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela