om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

Well, it's a marvelous night for a moondance. With the stars up above in your eyes

Publicerad 2012-11-18 14:48:00 i dagboksrelaterat.

Mina fingrar som blivit till istoppar sköljdes av värmen när vi steg in i en sal med dimmljus och tända stearinljus. Överallt var det dukat med glas som reflekterade ljusen och silverbestick som låg prygligt upplagda. Ett sorl av röster som satt utspridda vid olika bord. Vi fördes till ett bord vid ett fönter. Fyra stolar och fyra vänner. Våran hedersperson fick sitta med vy över bagarna och salen bestämmde jag. Ett ensamt ljus brann på bordet och vi bestämde mat och dryck. 
 
Sen var klockan helt plötsligt fyra timmar senare och vi gick hem med nattsvarthimmel över oss. Mina ögon blänker och mitt hjärta snurrar runt. Mitt hjärta snurrar värme, currypizza, leenden som värker i benen, minnen som jag aldrig kommer släppa, planer, nuet, rosor på kinderna och de bästa ansikterna med de vackraste hjärtana. Vi säger att vi ska stanna här för alltid just nu, vi lovar att aldrig sluta se varandra och vi säger att det aldrig kommer förbli som just nu men att det kommer att bli annorlunda men bättre.
 
Jag vill springa fort fort fram på gatan och sen stanna upp och vända mig om och se mina vänner samlade där på gatan, gåendes och tryckande emot varandra för att inte frysa. Jag vill alltid kunna springa tillbaka till dem och gå vägen hem tillsammans med dem. 
 
Jag vill tacka dem. Så tack. Det var en så varm kväll. Mina ögon blänker fortfrande lite av värmen. Men nu ska jag vara tyst. (hörsnäckan fungerar inte? vänta! tekniskt fel! error error haha) 
 
en brusig phonebild från igår på hederspersonen Dessi! 

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-11-19 08:31:26

Blev Dessi överraskad? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela