om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

nu är det fjärde in på andra höstmånaden och jag tycker det vore bra med ett ordentligt adjö till vår gamle vän

Publicerad 2012-10-04 07:54:00 i dagboksrelaterat.

Hejdå september. 
 
Du som inte ville släppa taget.
Som fortfarande höll hårt i sommaren, 
inte gav upp.
Gjorde så jag kunde ha kjol utan strumpbyxor.
Du som förde med dig kyliga vindar.
Och du som inte riktigt ville släppa taget om löven,
som lät dom vara gröna lite extra länge. 
September, du fick alla att gå runt i byxor.
Och de kyliga soliga dagar som du gav oss,
så mycket sol men kyla.
Du som fick oss hålla fast vid att sommaren inte var över.
Du som gav oss minnen,
att minnas och hålla hårt i vinter.
Hejdå September,
jag trodde du var min fiende men du var min räddning.
Vila nu September, 
så ses vi. 
 
bilder hittar du här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela