om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

semester i samma stad

Publicerad 2012-10-24 17:14:00 i dagboksrelaterat.

Mina dagar på semester i samma stad har sett ut såhär och kommer fortsätta lite såhär.
Frusna tår och vita fingrar.
Höstförkylning som dunkar i huvudet och smärtar lite i halsen.
Te te te i massor.
Nattpromenader i kolsvart mörker.
Barn som skriker och klänger på jobb men ändå är gulliga.
Mando Diaos tonsättningar på Frödings texter.
Vackra kindben och isblå ögon som får mig att frysa men brinner ändå om kinderna.
Mörka mornar med tända ljus, tepåsar och morgongrus.
Långa samtal om då och nu och senare och kanske och lite annat.
Ett gult hav utanför fönstrerna.
Sena kvällar med fina filmer på silver.
Tefika med vänner innan jobb.
Lyssna på ennio morricone morgon och kväll.
(nästan) ingen dator.
Läsa böcker under för svag lampa.
Äta räkor till finmiddag.
Sitta på macdonalds för länge och äta glass med chokladssås.
 
Kram och fortsätt kika in och håll ut.
 

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2012-10-25 10:25:14

Yeeey! Äntligen inlägg! :)


Maja (duvet min lillasyrra) säger att hon har sätt "tjejen med lockigt hår som hon tror heter Lilly", på skolan ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela