om jag var jane..

skulle jag gå runt i uppsatt hår mest hela dagarna och dansa med mr Darcy.

en helg som denna

Publicerad 2012-09-18 07:43:00 i foto resor.

Fredag. 
Vi gick hem i regnrusk och kall blåst. Vi stannade ett slag för att värma oss i Dessis lägenhet. 
Sen gick vi i en orkan iväg mot båten. Löven flög och jag frös om fingrarna. På båten fikade vi och sen var vi framme vid stugan.
Vi tände ljus
Och hoppade på studdsmattan såklart!
Vi fick lukta på tomater. När jag ser bilderna minns jag doften av egna tomater.
Vi tog bilen.
Vi gick en bit.

För att hämta dessa små söta kreatur. Dessi och hennes familj har nämligen hönor och en tupp.


Tuppen är ståtlig men ganska så läskig. Man får alltid vara på sin vakt. Men Dessis egna höna Dracula (bilden ovan) är så fin och snäll. 
Vi åkte hem.
Och de fick komma ut i det fria och stäcka på sina vingar.
Kolla vilken söt vi hittade. 

Det började skymma och dessis hår brann lite i skymmningen. 
Deras hus är lite av en dröm. Med äppelträd framför och vackra fönstren.
Mogna fina äpplen.
Ett fallet rosenblad.
 
Mer kommer. 
 

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-09-18 19:51:30

Gud va fiiiina bilder! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lilly

om jag fick en pojke skulle han heta Eyvind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela